Ki olvas minket

Oldalainkat 4 vendég böngészi

Szavazások

Ön mennyi kávét iszik naponta?
 

Névnap

Ma 2012. február 23., csütörtök van, köszöntjük Alfréd nevü olvasóinkat. Holnap Mátyás napja lesz.
Ulti Clocks content

Latte Art


Get the Flash Player to see this player.
Újabb okot találtak a nők kávé fogyasztására PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Administrator   
2011. szeptember 27. kedd, 05:50

 

Újabb okot találtak a nők kávé fogyasztására


Egy tíz évet átfogó amerikai kutatás szerint a nők esetében a kávéfogyasztás csökkentheti a depresszió kockázatát.



A koffein a leggyakrabban használt stimuláns a világon, és 80 százalékban kávé formájában fogyasztják. Több korábbi felmérés, köztük egy kifejezetten férfiakra vonatkozó, azt mutatta, hogy összefüggés lehet a kávéfogyasztás és a depresszió kialakulásának kockázata között. A depresszió kétszer annyi nőt érint, mint férfit, ezért a nők esetében a depresszió kockázati tényezőinek azonosítása, valamint új, megelőző stratégiák kidolgozása elsőrendű közegészségügyi feladat, írják az Archives Of Internal Medicine című kiadványban megjelent tanulmány szerzői.

A bostoni Harvard School of Public Health munkatársai több mint 50 ezer nőt kérdeztek koffeinfogyasztási szokásaikról. A felmérés 1996-ban kezdődött és 2006 nyarán ért végét. A résztvevők átlagos életkora 63 év volt, és egyikük sem volt depressziós a vizsgálat kezdetekor. A kutatók kérdőívekkel mérték fel, hogy a résztvevők milyen gyakran fogyasztanak kávét, koffeinmentes kávét, teát, koffeintartalmú, illetve koffeinmentes italokat.

A 10 éves utánkövetéses vizsgálat során összesen 2607 depressziós esetet regisztráltak. Az adatokat feldolgozva pedig arra az eredményre jutottak, hogy minél több kávét fogyasztott valaki, annál jobban csökkent nála a depresszió kockázata. Azok a nőknél például, akik naponta két-három csésze kávét ittak, 15 százalékkal kisebb volt a depresszió viszonylagos kockázata, mint azoknál, akik hetente csupán egy csésze kávét ittak. Azoknál pedig, akik naponta négy vagy több csésze kávét fogyasztottak, még nagyobb, 20 százalékos kockázatcsökkenést találtak.

A kutatók hangsúlyozzák, hogy ez a statisztikai felmérés nem bizonyítja, hogy a koffein csökkenti a depresszió kockázatát, csupán utalhat egy ilyen lehetséges hatásra.




Módosítás dátuma: 2011. szeptember 27. kedd, 05:53
 
valid xhtml valid css