Ki olvas minket

Oldalainkat 4 vendég böngészi

Szavazások

Ön mennyi kávét iszik naponta?
 

Névnap

Ma 2012. február 23., csütörtök van, köszöntjük Alfréd nevü olvasóinkat. Holnap Mátyás napja lesz.
Ulti Clocks content

Latte Art


Get the Flash Player to see this player.
A kávé csökkenti a prosztatarák kockázatát is? PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Administrator   
2011. május 20. péntek, 09:46

A kávé csökkenti a prosztatarák kockázatát is?


A kávé csökkenti a prosztatarák miatt bekövetkező halálozás kockázatát - állapították meg amerikai kutatók közel 50 ezer férfi bevonásával készült tanulmányukban.

Mint a Journal of the National Cancer Institute című szakfolyóirat legfrissebb számában közölték: a napi hat adagnál több kávét fogyasztó férfiaknál 20 százalékkal kisebb eséllyel fejlődött ki a betegség, és 60 százalékkal volt alacsonyabb náluk a prosztatarák agresszív formája kialakulásának valószínűsége. A halállal végződő prosztatarák rizikóját már napi 1-3 adag kávé is mintegy 30 százalékkal csökkentette.

A húsz éven át - 1986 és 2006 között - lezajlott követéses felmérésbe 48 ezer, az egészségügyben dolgozó férfit vontak be, akik négy évenként számoltak be - egyebek között - kávéfogyasztásukról. A követés időtartama alatt 5035 férfinál diagnosztizáltak prosztatarákot, közülük 642-en haltak meg.

A kávé prosztatarákra vonatkozó hatásában nem találtak különbséget aszerint, hogy koffeintartalmú vagy koffeinmentes volt, ebből a kutatók arra következtetnek, hogy nem az ital koffeintartalmával függ össze az eredmény, hanem más antioxidáns és gyulladást csökkentő összetevőivel.
Módosítás dátuma: 2011. május 20. péntek, 09:50
 
valid xhtml valid css