| Kávéval az emlőrák ellen? |
|
|
|
| Írta: Administrator |
| 2011. május 18. szerda, 20:59 |
|
Kávéval az emlőrák ellen? A naponta elfogyasztott masszív mennyiségű kávé csökkenti egy bizonyos típusú emlőrák kialakulásának kockázatát - állítják a Karolinska Intézet kutatói.
Dr. Per Hal és munkatársai megállapították, hogy napi öt, vagy annál több csésze kávé elfogyasztása csökkenti a kifejezetten agresszív, hormonális kezelésre nem reagáló ösztrogén-receptorra negatív (ER-negatív) emlőrák kialakulásnak kockázatát. Azok a daganatok, melyek kifejezik az ösztrogén-receptort, a kávéfogyasztás nem befolyásolta. A kutatók megjegyzik, hogy a védőhatást nem tudták egy speciális kávéfajtához kötni, valamint azt, hogy viszonylag normális, nem extrám nagy mennyiségű kávéról van szó. - Független Hírügynökség - |
| Módosítás dátuma: 2011. május 18. szerda, 21:04 |


