Ki olvas minket

Oldalainkat 4 vendég böngészi

Szavazások

Ön mennyi kávét iszik naponta?
 

Névnap

Ma 2012. február 23., csütörtök van, köszöntjük Alfréd nevü olvasóinkat. Holnap Mátyás napja lesz.
Ulti Clocks content

Latte Art


Get the Flash Player to see this player.
Most már biztos!A szélütés ellen is kávé. PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Administrator   
2011. március 19. szombat, 08:56

Most már biztos!A szélütés ellen is kávé.

A kávét soha nem, vagy csak ritkán fogyasztó nőknek mérhetően nagyobb az esélyük arra, hogy szélütést kapjanak, mint azoknak, akik akár négy-öt csészével is megisznak az illatos italból. Svéd kutatók kávézásra biztató tanulmányát a kérdés speciális folyóirata, a Stroke közölte.

 
Korábban az orvosok általában óvták betegeiket a rendszeres kávéivástól, mondván: a benne lévő koffein emeli a vérnyomást, gyorsítja a szívműködést. A frissítő italt ezért sokan bizonyos bűntudattal nyelték le, bár úgy érezték, hogy erre naponta többször is szükségük van.

Susanna Larson, a Karolinska Intézet kutatója és munkatársai alapvetően az emlőrák kérdésével foglalkoznak, azt vizsgálva, hogy az életmód, a táplálkozás különböző tényezői milyen módon és mértékben befolyásolják a rosszindulatú daganat kifejlődését. A vizsgálat már tíz évnél is hosszabb ideje folyik, és 34 670 nő megfigyelését végzik rendszeres ellenőrzéssel.

Ebből a hatalmas adatbázisból emelték ki a 49-83 éves hölgyek kávézási szokásait és egybevetették a valamennyi svéd gyógyintézet szélütésre vonatkozó adatait gyűjtő, igen megbízható statisztikával.

A résztvevőket négy csoportra osztották. Az első csoportot azok jelentették, akik vagy soha nem isznak kávét, vagy csak néha, társaságban teszik ezt. A másik három csoportba kerültek azok, akik naponta mindig fogyasztanak kávét: napi egy-két csészével, illetve három-négy, vagy öt csészénél is többet.

Agyi katasztrófa 22-25 százalékkal ritkábban fordult elő azok körében, akik naponta akár csak egyszer, vagy többször, de rendszeresen kávéztak, azokhoz képest, akik soha nem ittak kávét.

A kutatók hangsúlyozzák, hogy ez a hatás akkor is érvényesült, ha figyelembe vették az esetleges dohányzást, testsúlyt, cukorbetegséget, magas vérnyomást vagy alkoholfogyasztást: a kedvező eredmény egyértelműen a kávénak tulajdonítható.

"Előző vizsgálatunkban már kimutattuk ezt a kedvező összefüggést finn férfiakon is, akik dohányoztak" - mondta a munkacsoport vezetője. "Szerettük volna tudni, hogy ez nőkön is érvényesül-e" - tette hozzá.

 

Módosítás dátuma: 2011. március 19. szombat, 09:00
 
valid xhtml valid css