Ki olvas minket

Oldalainkat 3 vendég böngészi

Szavazások

Ön mennyi kávét iszik naponta?
 

Névnap

Ma 2012. május 19., szombat van, köszöntjük Ivó és Milán nevü olvasóinkat. Holnap Bernát és Felícia napja lesz.
Ulti Clocks content

Latte Art


Get the Flash Player to see this player.
Kávéval a parkinson kór esélye, 80%-al kisebb. PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Administrator   
2011. január 12. szerda, 21:26

Kávéval a parkinson kór esélye, 80%-al kisebb.

A legtöbb ember nem tud a kávé jótékony hatásairól. A kávénak rossz hírneve volt az egészségügyi szakemberek körében koffeintartalma miatt. De ma már több kutatás is bizonyítja, hogy a mértékletes kávéfogyasztás jótékony hatással van az egészségünkre.

Bizonyított, hogy a rendszeres kávéfogyasztás csökkenti a Parkinson kór kialakulásának esélyét és ez a koffein jótékony befolyásának köszönhető. Sok kutatás állítja, hogy azoknál az embereknél, akik rendszeresen isznak kávét, 80%-kal kisebb a valószínűsége a Parkinson kór megjelenésének. Kutatók próbálták megállapítani, hogyan tudja a koffein csökkenteni ennek az agyi és idegrendszeri károsodásnak kialakulási esélyét. Ez a betegség, amikor az agy dopamin szintje csökken, megszakítja az agy és az izmok közötti idegi összeköttetést. A koffein ezeknek a dopamin receptoroknak a feltűnését növeli az agyban.

A koffein jótékony hatása megjelenik az epekő elleni védekezésben is. Az adatok elemzése után, amelyeket a 20 év alatt közel 125 ezer emberen elvégzett kisérletekből gyűjtöttek, a Harvard Közegészségügyi Intézetének kutatói kijelentették, hogy mind a női, mind a férfi kávéfogyasztók körében kisebb arányban fordul elő az epekő. Ez az arány azért is kimutatható, mivel függ a fogyasztás mértékétől. Michael Leitzman táplálékspecialista szerint a kockázat 13%-al csökken azok között, akik naponta egy csésze; 21%-al azok között, akik kettő-három csésze kávét isznak; és 33%-al a minimum négy csészét fogyasztók között.
 
Ezen adatok felhasználásaval a Harvard Egyetem kutatói rámutattak, hogy azok körében, akik napi egy-három csésze kávét isznak naponta, a cukorbetegség kockázata 10%-al csökkenthető. Még meggyőzőbb, hogy ha ezt az adagot felemeljük 6 vagy több kávéra, a kockázat a férfiaknál 54%-kal, a nőknél 30%-kal csökken a kávét nem fogyasztókhoz képest.
 
A Vanderbilt Egyetem Kávétanulmányok Intézetének szakértői úgy gondolják, hogy a cukorbetegség kockázatának a csökkenése nem a koffeinnek köszönhető. Ehelyett azt tartják, hogy a kávéban megtalálható egyik vegyületcsoport, a kinin megnöveli a máj kapacitását, hogy jobban fel tudja használni a glükózt, és ezzel lehet magyarázni a megemelkedett vércukorszint szabályozását. A koffeintől eltérően a kinin, ami a pörkölési folyamat során keletkezik, egyedi a kávéban. Ugyancsak megtalálható nagy mennyiségben chlorogenic acid (másnéven CGA), tokofelor és magnézium a kávébabban. Az előbb felsorolt összetevők mindegyike elősegíti az inzulin és a glükóz felasználását.
 
Némely jótékony hatás a kávé magas antioxidáns tartalmának tulajdonítható. A csokoládék, a szárított gyümölcsök és -babok nagy mennyiségben tartalmaznak antioxidánsokat. Emiatt nem meglepő, hogy a Hershey's Csokoládécég is bemutatkozott egy egészségesebb, fekete csokoládé kollekcióval, amit a „good for you" szlogennel hirdettek, ami annyit jelent, hogy „jó neked", mivel koncentrált mennyiségben tartalmazza a kakaóbabban megtalálható antioxidánsokat.
 
A kávé egy másik összetevője, amelyet trigonellinek hívunk, adja a kávé aromáját és kesernyés ízét. De ez nem minden. Emellett antibakteriális hatása is van és megakadályozza a baktériumok megtapadását, ezzel védelmet nyújt a fogszuvasodás ellen.
 
A számtalan jótékony hatása mellett azonban néhány esetben óvatosan kell bánni a kávé fogyasztásával. Terhes nőknél a napi 300 mg-nál magasabb koffeinbevitel növeli a vetélés kockázatát, szoptató anyáknak pedig egyáltalán nem ajánlott a koffein fogyasztása, mivel bekerül az anyatejbe is. Az alvásproblémákkal és rendszertelen szívveréssel küzdő emberek lehetőség szerint ugyancsak kerüljék a koffeines italok bevitelét.

The Science of Natural Health





Módosítás dátuma: 2011. január 12. szerda, 21:35
 
valid xhtml valid css