Ki olvas minket

Oldalainkat 1 vendég böngészi

Szavazások

Ön mennyi kávét iszik naponta?
 

Névnap

Ma 2012. február 05., vasárnap van, köszöntjük Ágota és Ingrid nevü olvasóinkat. Holnap Dorottya és Dóra napja lesz.
Ulti Clocks content

Latte Art


Get the Flash Player to see this player.
Újabb jótékony hatás PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Administrator   
2010. március 22. hétfő, 14:16

Kávérajongók figyelem! Újabb jótékony hatásra derült fény!

Legalábbis erre a következtetésre jutott egy ausztrál kutatócsoport: minél több koffeint fogyaszt valaki, annál kisebb az esélye a cukorbetegségre. A kávé egyéb kedvező hatásai régóta ismertek: csökkenti a prosztatarák, egyes májbetegségek, az Alzheimer-kór, a stroke és a Parkinson-kór előfordulását.

Rachel Huxley, a Sidney-i Egyetem docense kíváncsi volt, mi lehet az a kávéban, ami ezeket a hatásokat kiváltja. Kollégáival ezért 18 korábbi vizsgálatot tekintett át, amelyek közül 6 a koffeinmentes kávé, 7 pedig a tea fogyasztását mérte fel.

Az eredmények szerint azok, akik napi 3-4 csésze kávét fogyasztanak, 25 százalékkal kisebb eséllyel lesznek cukorbetegek azokhoz képest, akik kevesebbet vagy egyáltalán nem kávéznak. A koffeinmentes kávéval és a teával kapcsolatban is hasonló eredményre jutottak: azoknál, akik napi 3-4 csésze koffeinmentes kávét isznak, harmadával csökkent a diabétesz esélye, akik pedig napi 3-4 csésze teát fogyasztanak, ötödére csökkentik ezt a rizikót azokhoz képest, akik nem teáznak.

Korábban azt gondolták, hogy a koffein lehet a felelős a kedvező hatásokért, de most az új eredmények birtokában azt feltételezik, hogy egyéb összetevők, például a magnézium, lignánok és klorogén-savak állhatnak a jelenség mögött, mégpedig valószínűleg a vércukor-szabályozás és az inzulin-elválasztás szabályozása révén, de ennek igazolásához még további kutatás szükséges.

- Bár további adatok híján még korai lenne kijelenteni, hogy a fokozott kávé- és teafogyasztás a diabétesz megelőzésének hatékony eszköze lenne, ha azonban klinikai vizsgálatokkal is sikerül ezt igazolni, az új utakat nyithat a megelőzésben.

Módosítás dátuma: 2010. március 23. kedd, 19:08
 
valid xhtml valid css